Ljiljana Bajčetić rođena je u Pljevljima 28.oktobra 1964. godine gdje je završila osnovnu školu i gimnaziju ''Tanasije Pejatović'', sa odličnim uspjehom i diplomom ''Luča''.
Nakon srednje škole upisala je Filozofski fakultet u Beogradu, grupa za istoriju. Diplomirala je na katedri za Istoriju Jugoslavije, sa prosječnom ocjenom 9,00, nivo istoričar-master.Odbranila je Diplomski rad pod nazivom Pljevaljska gimnazija u Kraljevini SHS/Kraljevini Jugoslaviji.
Završila je postdiplomske studije na Univerzitetu Crne Gore, Istorijskom institutu Crne Gore, na studijskom programu – Istorija kulture i istorijska antropologija, sa srednjom ocjenom ''A''(10.00).
Radno iskustvo
Po završetku studija zaposlila se kao profesor istorije u SSŠ, a zatim u gimnaziji ''Tanasije Pejatović'' u Pljevljima.Učestvovala je u radu više stručnih organa, komisija, timova, u organizaciji seminara i okruglih stolova, obavljala dužnost predsjednice Školskog odbora. Više puta, u kontinuitetu od 2010. do 2022.godine, nagrađivana je kao uspješan mentor pobjednicima Državnog takmičenja u znanju. Dobitnik je nagrade iz Fonda za kvalitet i talente Ministarstva prosvjete Crne Gore. Stekla je zvanje Višeg savjetnika.
Učestvovala je u organizaciji i realizaciji više projekata iz oblasti obrazovanja na nacionalnom nivou.
U periodu od 2019. do 2021. godine obavljala je dužnost direktorice Pljevaljske gimnazije. Na rukovodećoj poziciji pokrenula je uvođenje inovativnih nastavnih metoda i savremenih sredstava u praksu. Implementirala je projekat Integracija ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore. Završila je obuku ''Učinkovito osiguranje kvaliteta kroz uspješno upravljanje promjenama- izgradnja kapaciteta za direktore/ice srednjih škola'' .
Stručni radovi
Oblast njenog interesovanja i istraživanja je istorija između dva svjetska rata, kulturna istorija, teorija i praksa obrazovanja.
Autor je knjige Kultura svakodnevice Pljevalja tridesetih godina XX vijeka, u čijem je fokusu nova naučna oblast posmatrana kroz multidisciplinarni istraživački postupak. Preko ''svakodnevnog''rukopisa, na osnovu neobjavljenih i objavljenih dokumenata, memoarske i putopisne literature, štampe...analizirala je isprepletenost javnog i privatnog u određenom prostorno-vremenskom kontekstu, 2018.
Autor je stručnog rada ''Pljevaljski sir – znanje i praksa kao dio ženskog kulturnog nasljeđa'' – Zbornik ''Žensko kulturno nasljeđe Crne Gore: Nove mape, rodne perspektive'', 2020.
Autor je i realizator treninga u okviru projekta ''Bogatstvo različitosti – kulturna istorija manjina u Crnoj Gori'' i ''Nastava kontroverzne istorije za odgovorno obrazovanje'' u saradmji sa CGO, UNDP i ''Hipmont'', 2021/2022
Autor je i realizator radionica u projektu ''Nastava moderne istorije Jugoistočne Evrope – JOINT HISTORY PROJECT'' u saradnji sa CDRSEE i Ministarstvom prosvjete Crne Gore, 2012-2016.
Autor je tekstova u projektu ''Žene-žudnje-prelasci/Putujući muzej žena Crne Gore'', 2019
Recenzent je udžbenika Istorije za treći razred gimnazije, Podgorica 2016.
Jedan je od autora Priručnika za obrazovanje za suživot sa razlikama- Škola je odlučila da živi'' u saradnji sa Kultur kontakt – Austrija i Ministarstva prosvjete Crne Gore, 2001/2002.
Stručno usavršavanje
Ovlašćeni je predstavnik ZZŠ Crne Gore u komisiji za polaganje stručnih ispita
Sertifikovani je trener Medijske pismenosti za odrasle, od strane Instituta za medije Crne Gore
Pohađala je više seminara i obuka iz oblasti obrazovanja: